Nieuwe boeken in april

nieuw

April komt er alweer aan en ook deze maand komen er weer enkele Young Adults op de markt. Ik geef je een overzichtje!

              Afbeeldingsresultaat voor mijn jaar na jou boek"        Afbeeldingsresultaat voor h@ck"       

  • Bij Best of YA verschijnt deze maand Mijn jaar na jou dat gaat over Cara die tijdens oudejaarsavond haar beste vriendin Georgina verloor tijdens een ongeluk. Cara heeft ontzettend veel schuldgevoelens. Haar moeder besluit enkele maanden later om Cara naar een kostschool in de Alpen te sturen om een nieuwe start te maken. Op haar nieuwe school weet niemand van haar verleden, maar al snel breken haar nieuwe vrienden de muur af die ze had opgebouwd.
  • Nog bij Best of YA verschijnt het vervolg op H@ck – De institutie. Ik was fan van het eerste deel, dus ik ben benieuwd hoe het verhaal afloopt (het is namelijk een duologie).
  • Bes Ceyssens maakte met De laatste dans haar debuut in maart 2019 en iets meer dan een jaar later verschijnt haar tweede boek, al moet ik toegeven dat ik ook dat boek nog niet gelezen heb. Vruchteloos vertelt het verhaal van een maatschappij waarbij er heel veel mensen onvruchtbaar zijn geworden. Daarom start de overheid een paringsprogramma voor de mensen die nog wel vruchtbaar zijn. Zij worden ondergebracht in een kamp waar ze onvrijwillig voor nageslacht moeten zorgen. Ik hou steeds meer van dystopische boeken dus dit lijkt me wel een boek om naar uit te kijken.

       Afbeeldingsresultaat voor when I was the greatest

  • Bij Moon verschijnt Anna K van Jenny Lee. Het is een hervertelling van Anna Karenina. Het wordt beschreven als ‘een verhaal over de ingrijpende én fantastische ervaring van een eerste liefde en het verhaal over een eerste gebroken hart’.
  • Er komt deze maand ook een nieuw boek van Jason Reynolds uit bij Blossom Books! In normale omstandigheden was er een bezoek van de schrijver aan Nederland & België gepland. Toen ik de sterkste was is de vertaling van het in 2014 verschenen debuut van de schrijver. 67 seconden vond ik een mooi boek, dus ik ben benieuwd wat hij eerder schreef.
  • Verder maakt schrijfster Nataszia Tardio haar debuut bij Blossom Books. Eerder schreef ze al enkele boeken zoals Moordvrienden, waarmee ze de Jonge Jury debuutprijs won, en Moordgeheim.

De covers linken naar bol.com. Als je via die link een boek of iets anders aanschaft, dan krijg ik daar een kleine vergoeding voor zonder dat jij iets extra moet betalen.

2 gedachtes over “Nieuwe boeken in april

Plaats een reactie